10 april 2020

Corona en Fysiotherapie

Corona maatregelen | Vrijheid Fysiotherapie voert tot 28 april geen behandelingen meer uit. In veel gevallen kunnen we u nog wel helpen op afstand.

Corona en Fysiotherapie

Behandeling door een fysiotherapeut betekent altijd dat er lichamelijk contact is. En daardoor is de kans op besmetting met het coronavirus altijd aanwezig.
Vrijheid Fysiotherapie heeft dan ook besloten om tot 28 april geen behandelingen meer uit te voeren. In veel gevallen kunnen we je nog wel helpen op afstand. Bijvoorbeeld door je te helpen bij het doen van oefeningen. Wij kunnen u per telefoon of eventueel videoverbinding adviseren en mogelijk behandelen. Bel ons voor de mogelijkheden of neem contact op via ons contactformulier.

Als je klacht echt niet kan wachten

Er zijn situaties waarbij een behandeling niet kan wachten. Bijvoorbeeld bij plotselinge erge pijn. Of bij een aandoening waarbij fysiotherapie absoluut noodzakelijk is. In die gevallen maakt Vrijheid Fysiotherapie natuurlijk een uitzondering. We kunnen dan met u een afspraak maken voor behandeling in onze praktijk, maar in andere gevallen komen wij ook bij u aan huis.

Corona eerst vaststellen

De fysiotherapeut zal eerst vaststellen of je geen besmetting hebt met het coronavirus. Je kunt namelijk wel besmet zijn met het virus ondanks dat je misschien geen ziekteverschijnselen hebt.
Bij de behandeling draagt de fysiotherapeut altijd beschermende middelen.

Corona maatregelen noodzakelijk

De fysiotherapeuten van Nederland hopen dat u begrip heeft voor de noodzakelijke coronamaatregelen. Het is zowel voor u als voor ons een vervelende tijd. Maar toch hopen we op uw begrip voor de maatregelen die we noodgedwongen moeten nemen om verdere verspreiding van het corona virus te voorkomen.

We hopen u , wanneer het besmettingsgevaar is geweken, weer te mogen ontvangen in onze praktijk. We raden u aan om tot dat moment zoveel mogelijk te blijven bewegen!